Close Menu
Malesh
    Актуелно

    Дури ни Леброн Џејмс не можеше да поверува за колку пари се продаде една од неговите „сликички“

    Шведската морнарица се среќава со руски подморници „речиси секоја недела“ – уште повеќе би можеле да бидат на пат

    Португалците се претпазливи: Свесни сме дека Македонците нема да ни го олеснат животот

    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Demos
    • Buy Now
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Malesh
    • ВЕСТИ
      • Македонија
      • Економија
      • Култура
      • Спорт
      • Политика
    • Историја
    • Магазин
    • Туризам
    • Малеш ТВ
    • Регион
    • Свет
    ЧЛЕНСТВО
    Malesh
    Home»Свет»Русија сè повеќе ги таргетира возовите и целата железничка мрежа во Украина во новите напади
    Свет

    Русија сè повеќе ги таргетира возовите и целата железничка мрежа во Украина во новите напади

    15/11/20254 Mins Read
    Сподели Facebook Twitter Telegram LinkedIn WhatsApp
    Заследи
    Facebook X (Twitter) Instagram

    Украина забележа тројно зголемување на бројот на напади врз железничкиот систем од јули, бидејќи Москва се обидува да го уништи еден од клучните логистички системи на Киев, пренесува Ројтерс.

    Олексиј Кулеба, заменик-премиер одговорен за инфраструктурата, рече дека нападите врз мрежата од почетокот на 2025 година предизвикале штета во вкупна вредност од 1 милијарда долари.

    „Ако ги споредите само последните три месеци, нападите се зголемија три пати“, рече Кулеба. „Од почетокот на годината имало 800 напади врз железничката инфраструктура, а повеќе од 3.000 железнички објекти се оштетени. Она што го видовме во овие ескалирачки напади е дека тие ги напаѓаат возовите, особено обидувајќи се да ги убијат машиновозачите.“

    Во земја голема како Украина, железниците се критични. Железничката мрежа носи повеќе од 63% од товарот на земјата – вклучувајќи ги и пратките со жито – и 37% од патничкиот сообраќај, според државната служба за статистика. Воената помош од странски земји често пристигнува со воз. Од целосната инвазија на Русија не функционираат цивилни аеродроми, па затоа повеќето луѓе патуваат во и надвор од земјата – вклучувајќи ги и светските лидери во посета – со воз.

    „Не станува збор само за количината [на нападите], туку и за пристапот на непријателските сили“, рече Олександр Перцовски, раководител на украинската државна железница, Укрзализниција. „Сега, бидејќи имаат многу прецизни дронови „Шахед“, тие ги таргетираат поединечните локомотиви.“

    Напорите за подобра заштита на мрежата стапија во сила, вклучително и опремување на возовите со електронски системи за спротивставување на нападите со дронови и собирање на наменски тимови за воздушна одбрана од редовите на железничкиот персонал.

    Порано оваа година, главната зграда на станицата во Лозова, во Харковскиот регион, беше тешко оштетена во напад со беспилотно летало. Други напади ги оштетија шините. И покрај нападите, патниците сè уште чекаат во ред за билети и се качуваат на возови за дестинации низ целата земја.

    „Беше ноќ и сите спиеја“, рече Татјана Ткаченко, раководителка на станицата, за неодамнешниот напад. „Се разбудив од огромната експлозија бидејќи живеам многу блиску до станицата. Се случи во 2:44 часот наутро. Имаше пет возови на станицата. Првиот, мал приградски воз, требаше да тргне два часа подоцна.

    „Беше јасно дека ја таргетираат станицата. Сакаа да го сторат тоа. И го направија тоа.“

    Ткаченко направи обиколка на станицата, посочувајќи оштетен перон и главната чекална, кои сега се надвор од употреба. Фасадата на главната зграда е изгорена и срушена на места. Куп извиткан метал стои на напуштената платформа.

    Ткаченко објасни зошто станицата била цел на нападот. „Лозова е на голема раскрсница“, рече таа. „Може да се оди во четири насоки, кон Днепар, кон Славјанск, Полтава и Харков“.

    Линиите се користат за патнички сообраќај, товар и воена поддршка, вклучително и евакуација на ранети војници од борбите на источниот фронт.

    „Заканата овие денови е навистина голема“, рече Ткаченко. „Русите директно напаѓаат таму каде што се собираат луѓе и сакаат да оштетат шини и локомотиви. Тие сакаат да ги уништат високонапонските водови.“

    Олександр Подварчански, кој е задолжен за пругата во областа Лозова, опиша што се случило кога се огласиле сирените за воздушен напад. „Главната задача е да се заштитат животите на луѓето“, рече тој. „Секој воздушен аларм, мора да застанеме и да користиме засолниште од бомби. Ако има воз на пругите, го преместуваме до најблиската станица за да можат луѓето да се евакуираат.“

    Кулеба рече дека Русија имала три цели: уништување на логистиката на Украина на југ за да се спречи движењето на стоки до морските пристаништа; нарушување на железничкиот сообраќај во близина на фронтовските линии во региони како што се Чернигов и Суми; и „уништување на сè“ во Донбас, индустриското источно срце на Украина што ги опфаќа регионите Донецк и Луганск.

    Мрежата е исто така цел на лажни закани со бомби, вклучително и против неодамнешна меѓународна линија. Малкумина службеници се сомневаат дека Русија е одговорна.

    Иако пругите можат брзо да се поправат – честопати во рок од еден ден според Подварчански – оштетувањето на подвижниот состав е позагрижувачко прашање.

    Во неодамнешно интервју за Асошиејтед Прес, Серхиј Бескрестнов, украински воен експерт и експерт за дронови, рече дека возовите се особено ранливи на дронови бидејќи се релативно бавни и следат предвидливи рути.

    Како што се зголемува дометот на руските дронови, а технологијата станува сè пософистицирана, сè повеќе железници доаѓаат во домет. „Ако Русите продолжат да напаѓаат дизел и електрични локомотиви, многу наскоро ќе дојде време кога пругата сè уште ќе биде недопрена, но нема да ни остане ништо за возење по неа“, рече Бескрестнов.

    Previous ArticleСекое новородено бебе во Виница ќе добие еднократна помош во висина од 6.000 денари
    Next Article Трамп вели дека сепак ќе покрене судска постапка против Би-Би-Си и покрај нивните извинувања

    Поврзани вести

    Шведската морнарица се среќава со руски подморници „речиси секоја недела“ – уште повеќе би можеле да бидат на пат

    06/12/2025

    ЕУ ја казни платформата „Х“ на Илон Маск со 120 милиони евра поради прекршување на дигиталните закони

    05/12/2025

    ЕУ не се откажува од користењето руски замрзнати средства за Украина, за Русија тоа е повод за војна

    05/12/2025
    Advertisement
    АКТУЕЛНО

    Дури ни Леброн Џејмс не можеше да поверува за колку пари се продаде една од неговите „сликички“

    Шведската морнарица се среќава со руски подморници „речиси секоја недела“ – уште повеќе би можеле да бидат на пат

    Португалците се претпазливи: Свесни сме дека Македонците нема да ни го олеснат животот

    Претседателот на Собранието Гаши учествува на Доха Форумот 2025

    НАЈЧИТАНИ

    Maersk CEO Vincent Clerc Speaks to ‘Massive Impact’ of the Red Sea Situation

    20/01/2021

    These Knee Braces Help With Arthritis Pain, Swelling, and Post-Surgery Recovery

    15/01/2021

    How to Keep Your Pets Safe During the Solar Eclipse 2024

    15/01/2021
    Facebook X (Twitter) Pinterest Vimeo WhatsApp TikTok Instagram

    Вести

    • World
    • US Politics
    • EU Politics
    • Business
    • Opinions
    • Connections
    • Science

    МАЛЕШ МК

    • Information
    • Advertising
    • Classified Ads
    • Contact Info
    • Do Not Sell Data
    • GDPR Policy
    • Media Kits

    ПОДДРШКА

    • Subscriptions
    • Customer Support
    • Bulk Packages
    • Newsletters
    • Sponsored News
    • Work With Us

    Најнови информации

    Добивајте ги најновите креативни вести од Малеш.

    © 2025 MaleshMK. Designed by MKNet.
    • Политика на приватност
    • Услови
    • Пристапност

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.